Bikeshop.no

Bikeshop.noBikeshop.no – En komplett sykkelbutikk på nett. Som sykkelentusiaster er Bikeshop en nettbutikk vi virkelig liker. Om du er ute etter helt ny sykkel, rammesett, hjulsett, sykkelbriller eller nye bremser – Hos Bikshop finner du det aller meste du trenger. Ikke nok med det, Bikeshop.no er også svært gode på pris!

Såvidt oss bekjent er Bikshop den mest komplette norske nettbutikken for sykkel, sykkelutstyr og relaterte sportsartikler. Vi har selv ved et par anledninger handlet hos denne nettbutikken, og har intet negativt å anmerke. Første gangen vi bestilte fra Bikeshop, var en sykkelvideo fra tacx blant produktene på handlelisten. Dagen etter ringte Bikshop og sa i fra at de dessverre var utsolgt for akkurat den tittelen som var bestilt, hvorpå vi fikk spørsmålet om vi ønsket å stryke video fra Tacx eller bytte i en annen video fra samme produsent. Selvfølgelig skulle vi jo helst ha videoen som vi hadde bestilt, men at vi blir oppringt av nettbutikken med spørsmål om vi heller vil ha en annen, når det er utsolgt, syns vi er helt topp. Det er lite som irriterer mer enn nettbutikker som bare dropper varen uten å gi beskjed, eller enda verre: Sender deg en såkalt erstatningsvare (som du som regel slettes ikke vil ha). Men altså, her gjorde Bikeshop.no en topp jobb.

I begge tilfellene hvor vi handlet hos Bikeshop, så fikk vi varene etter 2-3 dager. Sporingsnummer fikk vi også.

Tilbake til Bikeshops vareutvalg. Bikshop.no fører blant annet sykkelmerkene Battaglin, Bianchi, Cervelo, DBS, Full-Dynamix, Merida, Specialized og Storck. Bikeshop leverer sykler i de fleste segmenter; racer, terreng, trial, cruisere, temposykler, downhill, barnesykler og jaggu har de ikke enhjulssykler også. Om du foretrekker å skreddersy din egen sykkel ved hjelp av rammekit og utvalgte deler, så gir Bikeshop.no deg den muligheten også. Det er spesielt high-end merket Storck som har fått plass i denne seksjonen. Storck er kjent for å ha vunnet utallige rammetester, og kjennetegnes av ekstrem kvalitet, vridningsstivhet og ultralav rammevekt.

Storck Fascenario 0.7 - Det hadde vært noe det...

Storck Fascenario 0.7 - Det hadde vært noe det...

Innen sykkelbekledning og personlig utstyr finner vi sykkelbriller med kjente navn, som for eksempel Oakley M-frame og Radar, samt Shimano og Specialized. Hjelmene er fra blant annet Bell, Spiuk og Giro. Sykkelklær tilbys fra blant andre Biemme, Battaglin, Campagnolo, Endura og Prorace. Pulsklokker og sykkelkomputere finner du selvfølgelig også hos Bikeshop. Her er det de store merkene Garmin, Sigma og Polar som regjerer. Bikeshop.no leverer også alt av drivverk; Bakgir, bremsehåndtak, bremser, framgir, kassetter, kjeder, kranksett og hele herligheten. Vi har selv kjøpt Rotor Q-rings hos Bikeshop – Et drevsett vi virkelig er fornøyd med.

Nå skal vi ikke gjøre et dypdykk i alle Bikeshops produkter, vi anbefaler deg å sjekke ut nettbutikken om du har noen som helst interesse for sykler og sykling.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 Responses to Bikeshop.no

  1. Thorgeir 27/05/2010 at 21:03 #

    Advarsel ! – Tapte penger på Bikeshop !

    Bestilte et par sko-overtrekk hos Bikeshop i begynnelsen av Mars-2010.
    Beløpet blev raskt trukket fra kontoen min, men da pakken ikke var dukket opp etter en uke, sporet jeg pakkenummeret hos posten, og fik at vite at pakken slet ikke var innlevert ennå. Sendte en mail til Bikeshop, som svarte at det var skjedd en lagerfeil, og at de ville kreditere mine utlegg med en gang. Mere end 2 måneder og 4 mails etter har jeg fortsatt ikke fått igjen pengene mine.

    Jeg betrakter nå pengene som tapte, og legger ut denne advarselen så andre kan unngå slike tap.

    Mvh,
    Thorgeir

  2. snorreh 16/07/2010 at 13:45 #

    Jeg har ikke tidligere hatt problemer med Bikeshop.no, men da jeg bestilte noen helt standard sykkeldeler fra dem i forrige måned så startet problemene.

    Alle delene stod oppført som lagervare da jeg la inn bestillingen. Det tok likevel over 2 uker fra bestillingen endret status fra «Til godkjenning» til «Åpen». Jeg tok kontakt med dem flere ganger både på telefon og epost for å få en forklaring og fikk omsider beskjed om at noen av varene likevel ikke var på lager pga. feiltelling, men de skulle komme inn igjen på lager «i slutten av neste uke». Nå over en måned senere så er statusen på ordren min fortsatt «Åpen», og de svarer ikke lenger på mine purringer per epost eller telefon. De få gangene jeg lykkes med å komme igjennom til dem på telefon, så er de ansvarlige (Håkon Liland) aldri tilgjengelig og ringer meg heller ikke tilbake når jeg legger igjen beskjed.

    Nei, dette synes jeg er elendig service og med mindre Bikeshop.no ikke snarest skjerper seg så vil jeg ikke anbefale andre å handle der.

  3. surfer1 05/08/2010 at 15:16 #

    Det virker som Bikeshop har gått ned for telling. Jeg har en helt enkel og opplagt reklamasjon som jeg sendte første mail til de om for ca tre måneder siden. Etter å ha sendt fire-fem e-post uten svar, sendte jeg en e-post som svar på en annonse. Da oppnådde jeg for første gang kontakt med en som heter Peder Andresen (ganske pinlig at de svarte på dette, men ikke på en reklamasjon, og sier jo en hel del). Han lovet å ordne opp, og for to uker siden sa han at varen var sendt. Men nei. Etter 8 (!) mail har de fremdeles ikke fikset dette. Nå har de igjen sluttet å svare på mail. Telefonen er opptatt hele tiden, og de registrerte nummerne til selskapet i Brønnøysund virker ikke.

    Selskapet er registrert i Brønnøysund som et enkeltpersonforetak. Allerede det gir grunn til bekymring. Så mitt råd er: Hold dere langt unna Bikeshop!

  4. Staal3 10/08/2010 at 15:16 #

    Har samme problem her. Har tidliger fått leveringene kjapt og likt butikken.
    Men nå har jeg en ordre som skulle vert levert 24.05.10. Delene har vert på lager, men nå mangler de. Tlf ringer ikke lengre, svarer ikke på mail.

    Jeg gir opp og handle noe der som ikke er på lager når jeg sender bestillingen. Mangler det 1 liten del så går hele bestilling i vasken. Det var ett par bremseklosser som manglet.

    Det er litt synd for de har et godt utvalg og greie priser. Får finne en annen butikk som har noe av det samme delen som jeg er ute etter.

  5. langtborte 06/12/2010 at 22:58 #

    Hold dere langt borte fra Bikeshop. Jeg sendte tilbake noen sykkel skjorter jeg fikk fordi de ikke passet. Ifølge bikeshop så «forsvant» de i posten. Jeg fikk aldri nye skjorter eller pengene mine tilbake. Så husk pakkesporing om du kjøper noe og du må sende det tilbake.

    Har pratet med de ekstremt mange gangern på telefonen hver gang sier de at de skal sjekke opp i det og komme tilbake til meg. De ringer aldri tilbake. Servicen er helt grusom og de kommer til å lure deg også.

  6. Patriq Backlund 08/06/2011 at 9:45 #

    Etter å ha lest ovenstående kommentarer vil jeg bare bekrefte at oppfølging er ikke eksisterende og det er helt umulig å komme i kontakt med dem.
    Mitt råd er også å holde seg unna bikeshop.

  7. Jostein 10/06/2011 at 9:27 #

    Advarsel!
    Har fått diverse faktura fra bikeshop på ting jeg ikke har bestillt.
    Prøvd å komme i kontakt med dem over flere dager men helt umulig å få tak i noen å snakke med.
    Styr unna

  8. FHA 07/07/2011 at 21:30 #

    Akkurat samme erfaring her. Får ordrebekreftelse på bestillte varer og pengene blir trukket, men ingen varer blir sendt. Prøver å ringe men får beskjed om at nr ikke er i bruk. Ble veldig skeptisk da telefonnummer ikke virket og sjekket ut på forumet til terrengsykkel.no , hvor mistenkelig mange nesten usaklig forsvarer bikeshop med nepp og klør. I dagens konkuransesituasjon virker det mildt sagt merkelig at så mange forsvarer en så dårlig service. Dette lukter svidd lang vei spør du meg. Man får nesten følelsen av at en og samme person har forsvart Bikeshop under flere brukerkontoer på terrengsykkel.no. Anser pengene som tapt og velger heretter en butikk som vet å respektere kundene sine. Det er tross alt oss de lever av.

  9. Sander 11/08/2011 at 12:29 #

    Bestilte sykkelutstyr fra bikeshop for rundt 900kr. Dagen etter fikk eg ordrebekreftelse og leveringsbekreftelse, statusen for bestillingen ble også satt til levert. Sporingsnummeret ga imidlertid ingen treff før 5 dager senere. Ble derfor litt engstelig ettersom eg leste mye negativt om nettbutikken etter eg hadde lagt inn bestillingen og betalt. Var derfor en lettelse å finne ut at pakken var underveis 5 dager senere. Leveringstiden var for meg noe lenger enn normalt, men det var verdt å vente på ettersom de har bra uvalg og meget gode priser:)

  10. Øystein 25/09/2011 at 18:23 #

    Styr unna Bikeshop! Fikk ikke alle varene jeg bestilte. Nå er det gått snart 3 måneder siden bestilling, og de har ennå ikke levert alt. De svarer ikke på purring, har aldri tatt kontakt.

  11. Knuma 23/08/2012 at 22:34 #

    Jeg har bestilt masse sykkelutstyr og div. ting og har bestandig vært kjempefornøyd med både service og at varene kommer kjapt!! Er ikke noe skeptisk til og bestille fra Bikeshop.no!!

  12. Daniel N 17/02/2017 at 14:20 #

    Advarsel! Dårlig service ved garantireparasjoner og behov for reservedeler.
    -Kjøpte ny sykkel i april 2016.
    – Bosset røk i juli. Bikeshop forsøkte å få meg til å kjøpe ny komplett bakhjul fordi de ikke hadde reservedelen. Etter mye fram og tilbake, dekket de garantireparasjonen. Hele affæren tok omkring en måned.
    – Girøret ble ødelagt i september. Kontaktet kundeservice flere ganger, til liten nytte. Nytt ble først levert i februar året etterpå, etter at jeg sendte et papirbrev stilet til daglig leder. Det kom aldri noe svar på brevet. Delen bare dukket opp i posten noen dager etterpå.

Legg igjen en kommentar