Amentio.no

Amentio.no er en nettbutikk som går inn for å være Norges billigste for it-utstyr. Ettersom Hardware.no har kåret Amentio.no som billigste nettbutikk i sin pristest to år på rad (2007 og 2008), så skal vi ikke se bort fra at Amentio.no har god dekning for å kalle seg Norges billigste nettbutikk innen sitt segment.

Amentio.no fører også flatskjermer, videokameraer, digitalkameraer, mobiltelefoner og mer. Merker du kan finne hos Amentio.no er blant annet Nokia, Htc, Hp, Toshiba, Kingston og Intel.

Besøk nettbutikken Amentio.no

Kontaktopplysninger for Amentio.no:
Postadresse: Amentio.no, Postboks 1489 Leangen, 7444 Trondheim
E-post: post@amentio.no
Telefon: 815 70 455
Faks: 72 81 04 49

Bedriftsopplysninger for Amentio.no:
Bedriftsnavn: Amentio AS
Organisasjonsnummer: 886 191 782
Opprettet: 16.10.2003
Pure help: Detaljert informasjon om selskapet bak Amentio.no
Norid: Informasjon om domenet Amentio.no

, , , , , , , , ,

6 Responses to Amentio.no

  1. Kjell Arne Austheim 22/12/2009 at 18:55 #

    Amentio er elendig på reklamasjon og reparasjon. Trenerer dine henvendelser til et produkt er reparert så de slipper og sende nytt da en reparasjon av produktet tar ca 1 mnd. i mitt tilfelle var det en tv med en skade i ramma rundt skjermen, Amentio og Infocare vart informert om skaden ved foto og plassering på rammen, enda tok det ca 1 mnd før det etter Infocares nettside 3,5 uker. Apparatet er enda ikke ferdig, det vart først lovt den 15/12 så den 23/12 og pr. i dag den 28/12. Gudene vet når den neste datoen kommer.
    Styr unna.
    Hilsen Kjell

  2. Kjell Inge Sandvik 20/07/2010 at 17:08 #

    Må bare få advare mot denne nettbutikken.

    Har skrevet et blogg-innlegg om hva jeg opplevde her:
    http://www.datakis.net/blogg/?p=313

  3. DagN 12/09/2010 at 1:59 #

    Austheims kommentarer ovenfor beskriver ganske nøyaktig mine egne erfaringer med Amentio: Alltid nye datoer, nye løfter, nye anmodninger om mer dokumentasjon og forklaringer (som de får). Dessverre viser det seg ingenting er nok, samtidig som et tilfredsstillende og endelig resultat fortsetter å la vente på seg. Saken min har pågått i over et år har kostet meg uendelig mange timers frustrasjon, og foreløpig mange tusen kroner fordi saken ikke blir løst. De lover igjen og igjen å rydde opp, men forsetter isteden med det jeg etter hvert har forstått er de firmaansattes typiske modus: Uforutsigbarhet og endeløse avledningsmanøvre. Som oftest har jeg opplevd kundebehandlingen deres som ikke bare urimelig, men absolutt uforståelig. Noen ganger har jeg opplevd Amentios saksbehandlere som så psykologisk brutale at det har sjokkert meg. Mangelen på alminnelig respekt og empati for kunden er konsekvent.

    Det hersker ingen tvil om at dette er det verste firmaet jeg har hatt med å gjøre fordi det så *ujevnt og utilregnelig*, noe de ansatte fremhever snarere enn begrenser ved sin elendige saksbehandling og åpenbart mangelfulle menneskeforståelse, respekt for kunden og kunderelasjonen. I etterpåklokskapens lys må jeg medgi at jeg ønsker jeg aldri hadde bestilt varer fra Amentio. Det gikk greit så lenge det ikke var problemer, men så fort det oppsto avvik ble jeg behandlet på en måte av Amentios saksbehandlere som best kan beskrives som bøllevirksomhet.

    Det finnes mange andre nettbutikker med tilsvarende vareutvalg som Amentio, for eksempel MPX, Netshop, Deal og flere andre. Det kan hende de er noe på enkelte varer, men basert på min egen erfaring, kan jeg kan love at det kan vise seg at den ekstra lille investeringen var mer enn verdt det.

  4. Jan erik 15/09/2010 at 22:32 #

    Kjøpte tv hos amentio, hadde problemed med striper over panelet.. fikk hjelp omgående der det kom noen karer fra service og hentet tv’en min. Ikke tok det spesiell lang tid før jeg fikk den tilbake eller.. Har bestillt to skjermkort derifra der ett av de fikk artifacts. Her fikk jeg også hjelp ganske kvikt, der jeg fikk ett erstatningskort som var bedre enn det jeg opprinnelig hadde.
    Kan ikke si jeg deler alt det som blir skrevet her, og jeg kommer til å trygt fortsette å handle der videre framover da prisens dems ser ut til å være lavere enn både komplett og mpx på flere produkter jeg har sammenlignet

  5. Tommy 03/01/2011 at 15:18 #

    Bestilte eksternt lydkort den 25/12. Da var det bekreftet inne på hovedlager og jeg kunne vente meg dette innen 31/12. Har ikke sett eller hørt noe og når jeg i dag ringer dit 3/1, får jeg beskjed om at det ikke var inne, men var ventet inn den 7/1. IKKE BRA NOK!

  6. Mikael Samuelsen 07/02/2011 at 16:24 #

    Elendig kundebehandling ved reklamasjon!

    Kjøpte en tv derfra i 2007. Ganske umiddelbart etter kjøp oppdaget jeg bildefeil på skjermen (bildet ble gradvis lysere fra midten og ut mot sidene), jeg reklamerte og sendte den inn. Fikk den i retur med beskjed om at de ikke fant noe feil.
    Jeg registrerte at feilen jeg hadde reklamert for fortsatt var der og sendte den inn på nytt. Fikk den tilbake med beskjed om at noe deler var byttet og skjermen var kalibrert på nytt (eller noe sånt).
    Når jeg slår den på ser jeg at feilen er der fortsatt og jeg reklamerer igjen. Nå får jeg beskjed om at hvis jeg vil sende den inn igjen må jeg selv dekke returporto. Jeg diskuterer en stund, men gir til slutt opp og tenker at jeg får heller leve med feilen…

    Men feilen ble til slutt så ille at jeg reklamerte på nytt (like før jul i fjor). Jeg poengterte at siden dette er tredje gangs innsending med samme feil så krever jeg å få hevet kjøpet og få pengene tilbake. Tv’n ble sendt til Danmark og etter ca 5 – 6 uker fikk jeg beskjed om at Amentio hadde fått den kreditert. Altså har de endelig funnet ut at feilen eksisterte!

    Men de vil fortsatt ikke kreditere den til meg. Istedet tilbyr de meg en ny tv som koster 2000,- kr mindre enn det jeg betalte for den gamle. Jeg prøver å forklare dem at jeg har krav på å få hevet kjøpet og altså å få kjøpesummen + renter fra reklamasjonsdato tilbake, men de fortsetter å nekte.

    Saken er nå sendt til forbrukerrådet for avgjørelse der…

    Jeg kommer ALDRI til å handle så mye som en lyspære hos Amentio/Datakjeden igen…

Legg igjen en kommentar